人間学部

2016 Bunkyo/Cabrillo ECE Internship Program

2016 Bunkyo / Cabrillo ECE Internship Program Website #6

2016.07.01

 

ecechild2016023.jpg
2016/07/01
Nancy and Candice were invited to one of Freshman English classes for ECE students. The students in this class were practicing their projects where they have to read picture stories in English. The Cabrillo students were asked to check their English so that a picture story show would be presented successfully in a week. In this photo, Candice told the students to speak English with confidence.
午前中は、幼稚園での3回目の実習で、子どもたちともだいぶん慣れてきたようです。午後からは、ちょっと自由な時間があったので、イオンで買い物をしたようです。その後、児童発達学科の1年生の授業参観をしました。紙芝居を英語で作って聞かせるグループ課題のお手伝いをしてもらいました。この写真のグループは準備がよくできていたようで、キャンディスに「もっと自信を持って英語を話して」とアドバイスを受けていました。

ecechild2016024.jpg

2016/07/01

This group chose to read a story of the tortoise and the hare. They had a hard time pronouncing “tortoise” and “hare.”  Nancy encouraged them to repeat after her.

このグループは「うさぎとかめ」の話を選んでいました。”tortoise” ”hare” の発音が難しいようで、ナンシーに何度も聞いては繰り返して練習をしていました。


ecechild2016025.jpg
2016/07/01
After the class, they participated in Flower Arranging (Ikebana) class where they had hands on experience in learning how to arrange the flowers, which they will take home with them at the end of the session. This is Candice’s first Ikebana performance. Good job!
今日の最後は茶華道部への参加で、日本文化を体験しました。華道では実際に花を生けて、先生にみてもらい、その花は持ち帰って家でもう一度生けることができます。これがキャンディスの初のいけばな作品です。よくできました!

 ecechild2016026.jpg
  

2016/07/01

Unlike conventional flower arrangements, which emphasizes the color and bloom of different flowers set in a vase, ikebana pays attention to the overall line and form of all plant material used and emphasizes minimalism and asymmetry. It’s also important to follow your own creative intuition!  Nancy’s first Ikebana looks quite good to me in this respect!

西洋のフラワーデザインとは違い、日本のいけばなは与えられた環境の中で周囲とバランスをとり、より簡素で空間をとった非対称的なものであると言われています。また、その中に生ける人の独特の感性も出てくるもののようです。このナンシーの作品も、その点でなかなかいいのではないでしょうか。